Hellum

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Emilié Sehlstedt - 15 oktober 2012 21:48

 

Hej på er alla!


Ja då var det en ny vecka, skoldagen idag var väldigt lugn och kul.

Vi hade en temadag och då var det "Tolerans" som gällde, för mig så är tolerans respekt, kunna acceptera varandra för utseende, bakgrund och personlighet.


Så det var en föreläsning första timmen och det var väldigt intressant att lyssna tycker jag, kvinnan pratade om rasism och normer.

Den var iallafall väldigt bra.

Efter det så indelades vi alla i grupper så fick man gå runt i olika klassrum och spela spel på ena station, medans det var att prata det som är livsviktigt för en i livet, prata om världen och sist så var det heta stolen.

Allihopa var ganska roliga att köra förutom att jag kände inte alla i min grupp, jag visste vilka vissa var men kände dom inte tyvärr.

Röda korsets Ungdomsförbund och UNICEF var även där och visade lite papperen om man ville hjälpa, bli medlem eller vara med och kunna påverka.

Jag ställde själv lite frågor om volontärjobb inom UNICEF för det vill jag så himla gärna göra då jag har gått ut gymnasiet!! :)

Men hur som helst så har dagen varit väldigt bra!


Imorrn är det skoljoggen.... är inte lika peppad inför det tyvärr men jag får trösta mig med att jag går halv dag på onsdag ;)


Nu så lyssnar jag på musik som vanligt :)
Vad skulle man göra utan musik, det går bara inte! <3


tAKiDAs nya singel, Swallow (Until you´re gone), så grymt bra!!! <3

Men ni får ha det så gött!

Ovido - Quiz & Flashcards