Hellum

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Emilié Sehlstedt - 22 april 2012 21:35

 

Fotograf: Jag


Allt känns så mörkt nu...

Jag står vid perrongen och bara väntar på att få åka iväg nånstans.

Till ett främmande land och börja om på nytt...

Jag är kall likt en istapp... känner mig så ensam nuförtiden.

En gång ensam... alltid ensam...

Tåget kommer och jag kliver på med bestämda steg, jag har ingen aning om vart det tar mig, utan det får bli en överaskning.

Jag vill bara att allt ska ta slut.

Allt kaos som är omrking mig nu gör mig galen och svimfärdig.

Vill bara det ska bli ett stop för det.

Tåger är halvfullt och allt man kan höra är tåget som åker med en väldans fart.

Jag tittar in i glasrutan och ser en blyg, ensam och köldskadad tjej...

Den tjejen är jag...

Vad ska jag behöva göra för att få känna glädje och kärlek?

Det är en gåta för mig det.

Tåget stannar och jag kliver ut med hopp om att detta är en bättre plats...!


Författare: Emilié Sehlstedt

Av Emilié Sehlstedt - 22 april 2012 21:21

   


Godkväll allesammans! :)


Ja idag har jag för det mesta tagit lugnt, hade sovmorgon, sett på film med storebrorsan och städat litegran :)


På eftermiddag skjutsade mamma mig till stan för jag jobbade som volontär på UKM (Ung Kultur Möts), jag jobbade i kassan.

Det var riktigt roligt coh som belöning så fick jag se på föreställningen gratis.

Det var verkligen superkul!! :D

Extra roligt eftersom en av mina bästa kompisar var med och visade upp några av henns sueprfina konstverk!

Var så kul också för jag träffade en av mina kompisar som har flyttat och börjat jobba som kom och kollade på föreställningen han med så det var ritkigt kul att få träffa honom och snacka med han en snabbis!! :D

Men det var riktigt häftiga dansnummer, låtar och konstverk man fick se under kvällen tycker jag!! :D


Nu ska jag dricka lite trocadero och se på "Alcatraz" <3

Presentation


Välkommen till min blogg! :)

Jag heter Emilié och bor i Helgum.
Jag skriver om mitt liv,skolan,min familj, mina vänner och lite olika novell texter ibland :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards