Hellum

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Emilié Sehlstedt - 16 april 2010 21:33

    

Jag tänkte att vårat liv är som en ros nästan.
Vi födds och växer år efter år, som rosen, den växer från ett frö till en liten ros som börjar bli vuxen. Då vi är vuxen så lever vi vårt liv och njuter av det, liksom rosen, den lever vidare och blir röd och är vacker! Då vi är gamla så vissnar et blad i taget från oss och tillslut så är vi nära döden och då finns ett blad kvar som försöker hålla sig kvar men som faller tillslut och då är vårt liv över och vi hamnar vid andra sidan. Jag tänkte att det är ju så våra liv är ungefär. Låter säkert lite fånigt det jag skrev :S

Av Emilié Sehlstedt - 16 april 2010 21:24


Idag så har jag haft svenska,so,no och musik. På svenskan så gjorde vi serier och körde nån slags tävling. Det var ganska kul. Efter det så hade vi so, då såg vi repris om nyheterna, om askmålnen och vulkanutbrottet i Island. Vi jobbade lite med romarna också, men det var kul iallafall! På no:n idag så pratade vi om luftryck och vi gjorde fyra snabba expriiment kan man kalla det och allt handlade om tryck i vatten till lufttryck, det var faktiskt rätt så intressant. Sista ämnet idag var musik, då vi satt och väntade på vår lärare så fick vi veta att hon hade magsjuka så en musiklärare som jobbade där sökte en vikarie men hittade ingen så vi hade ingen musik idag. Så jag ocg Therese väntade på bussen i 2 timmar, vi spelade kort och masserade varandra. Det var kul men vi fick lite långtåkigt ett tag. Nyss så såg jag på tv programet "The legend of the seeker" :)
Men nu så lyssnar jag på musik och chattar med Alexander :P 

Ovido - Quiz & Flashcards