Hellum

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Emilié Sehlstedt - 25 juni 2010 22:00

             
                        Greta och Malwina vid midsommarkransen :)


Glad midsommar på er alla!! Hoppas att ni har haft en riktigt bra dag!
Idag så åkte jag och min familj till Resele, där så lämnade vi trårtorna som jag hade gjort hos moster Helena och sen åkte vi till en ställe som var ganska nära. Där kunde barn rida, man kunde köpa lotter, kasta pil och skjuta luftgevär. Det var riktigt kul där!! :) Vi var där i nåra timmar och tillslut så åkte vi till moster Helenas stuga som  ligger i Höven på ett jättefint ställe!! Vi skulle äta middag i doms ladgård. Det var sil (som jag älskar!),potatis,smörgåstårta, en silröra och mycket mer. Som efterrätt så åt vi tårtorna som jag gjorde, alla tyckte att tårtorna var jättegoda, det var ju tur!! Det var massor av jordgubbar på dom, men jag tål inte dom, jag får så himla ont i magen. Men ibland måste man ta nåra jordgubbar eftersom det är så gott. Vi åkte hem vid 17.30 och då vi var hemma så bjöd vi hit farmor och farfar som fick äta lite smörgårstårta som vi fick från Helena.
Just nu så ser jag på "Avatar", jag ser den om och om igen hela tiden, men den är så himla bra!! Jag kan ge ett filmtips.... "Wallander Indrivaren", den är skitbra!!! Jag såg den igår, den var riktigt bra tycker jag!!
Här kommer det lite bilder från idag, mamma fotade alla och pappa nån tror jag.


                 

                       Jag och världens bästa lillasyster Ina :)

                 

                  Här är en liten bild på doms tomt, fint tycker jag!!

                

                         Lillasyster Malwina och kusin Greta :)

                  

                                     Lillebrorsan Manne :)

                   

         Jag och Manne fikar lite grann :P Mums!

  

Andra moster Hanne som ska få en bebis, alltså jag ska få en ny kusin :D <3
           Pappa är också med på bilden som ni ser :)

  

En jättefin bild på mamma och Daniel :)

  

Min lillkusin Saga. Det är gott med fika och det ska synas, hihi :)

                   

Här red Malwina, hon gjorde det flera gånger och tyckte att det var jättekul! :)

                   

Moster Helena och hennes man Kalle alltså tävlade om vem som var bäst.... Helena vann :D Yess!! Vi tjejer kan allt ;) Daniel och pappa tävlade också, det gick jättebra för Daniel men sodär för pappa. Vi det var kul att titta på!


Inne i ladgorden då vi skulle äta.
  

Ovido - Quiz & Flashcards