Hellum

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Emilié Sehlstedt - 18 augusti 2009 22:06


Ikväll så var jag på Mannes fotbollsmatch. Det var jätte roligt att se på!!! Hans lag vann med 6-4. Jag skrattade en gång för Mannes målvakt tog bollen från det andra laget och då skrek han: Hahahahahaha min boll!! Då skrattade jätte många då målvakten sa det. Jag tog en hel del bilder från matchen men jag lägger inte ut alla för då blir inlägget jätte långt!! Så jag lägger bara ut nåra bilder från matchen. Efter matchen så fikade vi hemma. Dom som fikade med oss var morfar,grannen Göran och moster Hanne. Dom såg på Mannes fotbollsmatch och efter den så fikade vi ju. Farfar såg också på matchen men han kunde inte fika,för han skulle skruva med sin motorcykel. Efter fikat så åkte alla hem och jag borstade tänderna och satte i tandställningen sen gick jag ut till mitt rum.


 Men nus ka jag gå och lägga mig. Det blir lite sent idag. Jag går och lägger mig tidigt nu så att jag blir van innan skolan börjar. Då ska jag börja på valla...det ska bli jätte roligt men jag är lite nervös!!!


Här kommer bilder från matchen och innan matchen.


 Här så tackar dom för matchen sen så åkte alla hem.


 Mannes fotbollslag. Han är i det gröna laget.


 Mannes match.En dålig bild.


 En bild på morfar. Han håller på med mobilen.

 


 Här så funderar Göran på nåt tror jag.


 Så här ser mammas och pappas presenter som dom fick av mig idag.


 Tokiga moster Hanne och Malwina. Hihi!

Av Emilié Sehlstedt - 18 augusti 2009 14:35

Idag då jag vaknade så läste jag en stund och efterd et så gick jag in och åt lite nudlar. MUMS! Efter det så sa mamma att pappa ska till Sollefteå för Malwina ska köpa lite skolsaker eftersom hon börjar förskolan på måndag.  Mamma frågade om jag villle följa med och det ville jag så jag gick på toan och sminkade mig lite, blötte håret och borstade tänderna. Efter det så hämtade jag min handväska sen så åkte vi till stan. Det var pappa,jag,Manne och Malwina som åkte till Sollefteå. Då vi var framme så gick jag till bokhandeln. Det är min favoritaffär!!!! På bokhandeln så handlade jag en pappersmapp,ett litet pennfodral,sudd, linjal och ett bokmärke. Efter det gick jag på en hälsoaffär och där så köpte jag naturgodis, jag tog yoghurt-bananchips och gräddmandel. Dom är jättegoda!! Till sist så gick jag på Elisabeths preasenthörna och där så köpte jag presenter till mamma och pappa. Mammas present var en len sten som det står "Världens bästa mamma!" Och på pappas så står det "Världens bästa pappa!" De blev jätteglada då jag gav presenterna till dem. Då blev jag jätteglad för att dom blev glada =)


Just nu så är jag med Malwina och vi lyssnar på musik.

Malwina vill att jag ska lägga ut en låt så då gör jag det. Den här låten tycker hon om.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! :)

Jag heter Emilié och bor i Helgum.
Jag skriver om mitt liv,skolan,min familj, mina vänner och lite olika novell texter ibland :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards