Hellum

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Emilié Sehlstedt - 9 december 2012 22:28



Hej på er allihopa! :)
Ja hoppas att eran helg har varit bra!

Min har varit helt okej :)


Tänkte skriva ner min topp idoler och varför dom är det, ni har säkert märkt några stycken men tänkte ändå skriva ner det för er som inte vet ;)



1:a Min absoluta favorit är självklart tAKiDA!!!

 


Dom kommer ifrån Ånge & Sundsvall och jag har gillat dom sen jag var 11år och deras texter är så himla bra och vissa av dom passar in så sjukt mycket in på mig och jag är ett ganska stort fan av dom, äve om jag bara har varit på en konsert så vill jag på så mycket fler!! :)

Robbans röst är så otroligt fin och helt underbar, den är så speciell!!

Dom är så otroligt grymt band och kommer alltid att vara det! ;)


tAKiDA består av : Fredrik (Pålle) Pålsson=Bas  (längst till vänster)

Tomas Wallin= Gitarr (Näst ytterst till vänster)

Kristoffer (Krille) Söderström= Trummor   (tredje till vänster)

Robert (Robban) Pettersson= Sångare (Spelar nån gång ibland på gitarr)    (tredje till höger)

Chris Rehn= Piano  (Näst ytterst till höger)

Mattias Larsson= Gitarr  (Längst ut till höger)


2:a Pompei Nights

 

Tycker att dom är så otroligt grymma och dom försöker bli stora artister och att dom inte ger upp den drömmen, då det är lite med spelningar så väntar dom och repar i sin replokal och att sångare komemr ifrån Sollefteå gör allt bara roligare och han gav inte upp sin dröm, här i Sollefteå så är det få som satsar på musiken men han gör det och det är så starkt gjort det!

Deras låtar är riktigt bra och dom är ett härligt och roligt gäng!!


Pompei Nights består av:

Robert (Robban) Hammarström= Bass  (Ytterst till vänster)

Olle (Söder) Södergran= Gitarr   (Näst ytterst till vänster)

Johan (Norrlänningen) Edlund= Sångaren   (Mitten)

Matthias (MP) Pettersson= Gitarr   (Näst ytterst till höger)

Joakim (Bengan) Bengtsson= Trummor  (Ytterst till höger)


3:a Det är Stiftelsen!! Härligt band det!

 

Stiftelsen kommer också ifrån Ånge och deras skiva "Ljungaverk" är så otroligt härlig, rolig och bra skiva!!!

Deras texter är helt suveräna, vissa av dom passar in på mig och jag känner igen mig i dom väldigt mycket.

Att dom inte trodde att skivan skulle bli så populär och fått platina, det trodde dom verkligen inte och det gör allt bara roligare, att dom har blivit så kända ändå, även hos oss ungdomar, jag har jättemånga kompisar som lyssnar på dom och tycker att dom är suveräna!

Jag ska på en konsert med dom nån gång! ;)
Dom är verkligen ett härligt gäng dom med och Robban sjunger riktigt bra på svenska med, ne dom är helt enkelt asbra!! :D


Stiftelsen består av:

Micke Eriksson= Gitarr & sångare ibland  (Ytterst till vänster)

Martin Källström= Trummor  (Näst ytterst till vänster)

Robert (Robban) Pettersson= Sångaren och gitarr  (Näst ytterst till höger)

Arne Johansson= Bas & sångare ibland  (Ytterst till höger)


4:a Panda Da Panda

 

Jag har själv upptäckt han ganska nyligen genom att Jennifer tipsade om honom och han bor i Ö-vik (Örnsköldsvik) och han har en väldigt speciell röst då han sjunger och han är verkligen bra!! :D
Han är halvfransk och sjunger som skånsk dialekt kan man säga och han är verkligen jättebra, texterna är väldigt bra och är ja helt enkelt suveräna!

Panda Da Panda består av bara han och han heter i själva verket Thibo Girardon.


Ha en fortsatt härligt kväll ^^

Presentation


Välkommen till min blogg! :)

Jag heter Emilié och bor i Helgum.
Jag skriver om mitt liv,skolan,min familj, mina vänner och lite olika novell texter ibland :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards