Hellum

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Emilié Sehlstedt - 12 december 2012 21:46

 


Hej på er allisammans, hoppas att ni mår bra :)


Ja igår så hade vi HLR (Hjärt-lungräddning), måste säga att det är jobbigare än vad man tror ;)

Man blev trött efter ett tag i armarna.

Vi fick göra allt på en varsin docka och det gick väl bra tycker jag, sedan fick vi jobba i par så då jobbade jag med Jennifer, det gick väldigt bra och då vi skulle göra sidoläge & luftvägsstopp övningarna så fick vi båda små skrattattacker, haha XD

Men kul var det! :)
Efter HLR så gick Jennifer och jag direkt ner till kommunhuset... bara den lilla vägen ner dit så höll man på att frysa ihjäl... det var svinkallt.

Men väl därnere så var det intressant det vi gick igenom och kul :)


Idag har inget speciellt hänt förutom att det var en julshow, den var ganska bra och vi hade en tävling på medicinen, jeoparldy... haha XD

Det var frågor om hjärnan, ryggmärgen och nervsystemet, det gick inte så jättebra för mitt lag, vi förlorade väldigt stort, haha :)
Men kul var det!! :D


Så nu håller jag på med läxor för fullt och lyssnar på musik som vanligt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards