Hellum

Alla inlägg under oktober 2009

Av Emilié Sehlstedt - 24 oktober 2009 22:47


Idag så har jag ju bakat med mamma på morgonen Skrattande. Efeter det så var jag med Daniel en stund!! Det var jättemysigt Glad!! Jag har gått på promenad med hunden Hedda runt Helgumsbyn. Det var roligt Skrattande!!! Morfar har varit hos oss en sväng också. Ikväll så såg jag,mamma,pappa och Daniel på "American funiest home vidieos" och åt chips,godis och dricka. Vi hade jättemysigt Glad!! Då AFV var slut så gick Daniel och la sig för att sova och jag,mamma och pappa såg på "CSI Miami". Det programet är bra Tungan ute!! Nu så ska jag måla lite. Jag älskar att måla Glad!!!! Det är så himla roligt Skrattande!!!

Av Emilié Sehlstedt - 24 oktober 2009 13:38


Idag så vaknade jag klockan 11.15 igen. Det är så skönt med sovmorgon Glad!! Då jag gick till köket så såg jag att mamma bakade tills hon fyller år så då hjälpte jag till att baka. Det var jätteroligt Skrattande!! Vi har bakat drömmar,colakakor och kokoskakor Tungan ute. Efter at jag har bakat så var jag med Daniel ett tag Glad. Nu så ska jag vara med mamma och Daniel,för pappa,Manne och Malwina är hos farmor.

Av Emilié Sehlstedt - 23 oktober 2009 14:34

    

Idag så vaknade jag klockan 11.00 Fick en sovmorgon Glad. Idag så har jag fortfarande hosta och jätteont i revbenen Rynkar på näsan. Idag så fick mamma papper om mitt legitamation som jag ska få. Så vi fyllde i det och mamma tog fram en bild på mig som är tagen på pappa Lars bröllop som jag ska ha som bild på legitamationet Glad. Jag har nyss sett på en film med Manne och Malwina,vi såg på filmen " Monsters vs Aliens" igen. Nu så ska jag spela lite spel på king.com. Det är en spelsida som jag är med i Tungan ute.Nu så har jag lov i en hel vecka. Skönt Glad!! Men i mitt av veckan så kommer jag säckert längta tills skolan Tungan ute. Ikväll så ska jag se på "Idol" med familjen och mysa Skrattande.

Av Emilié Sehlstedt - 22 oktober 2009 22:13


Idag så var jag hemma från skolan för jag har en rejäl hosta och har jätteont i revbenen Rynkar på näsan!! Det är inge roligt Rynkar på näsan!! Så jag har varit hemma idag från skolan. Jag har sett på en film med mina småsyskon. Mamma hyrde den,den heter "Monsters vs Aliens". den var ganska bra Glad!! Jag har sett på tv:m också. Nu ikväll så myste jag med mamma och pappa. Det var jättemysigt!! Vi åt glass,marabou och saft. Så såg vi på "Criminalds minds". Det progaremt gillar jag jättemycket Glad!! Det var jättemysigt sen så tog pappa fram popcorn och chips. Jag hade en jättemysig kväll iallafall Glad!! Nu så ser jag på " Comedy fight club",det programet tycker jag är jätteroligt!!! Man skrattar jättemycket Skrattande!!

Av Emilié Sehlstedt - 21 oktober 2009 19:13


Idag på skolan så har jag haft matte,idrott,svenska,slöjd och engelska Skrattande. På matten så jobbade jag med vinklar. Det var roligt Tungan ute!! Efter matten så skulle jag ha idrott men det blev det inte för vi hade ingen vikarie så vi hade 4 timmars rast. Det var roligt Skrattande!! Men också lite tråkigt för tillslut visste man inte vad man skulle göra Tungan ute. Efter den jättelånga rasten så hade jag lunch och efter det så hade jag svenska. Då fick vi läsa hela lektionen om vi ville så det gjorde vi. Vi pratade en liten stund om begravningsgrejen igår också,det var ganska roligt Glad!!! Efter svenskan så hade jag slöjd och då hållde jag på med min klänning som jag ska göra. Den är svart med vita små prickar på och ett vit band vid midjan Flört. Sista ämnet jag hade var engelska. Då skulle vi lyssna på en cd. Den handlade om en spökhistoria. Efter att vi hade lyssnat så fick vi som ett papper med frågor om spökhistorien. Det var 9 frågor och jag fick alla rätt Skrattande. Då jag kom hem så åt jag middag och efter det så såg jag på "Las Vegas" med mamma,pappa och Daniel Glad. Just nu så är jag inne på facebook. Idag så sträkte jag mig. Det är inge roligt!! Så nu har jag ganska ont!!Rynkar på näsan

Av Emilié Sehlstedt - 20 oktober 2009 21:47


    

Idag på skolan så skulle vi på nån slags begravninggrej med olika sjuor. Det var roligt!! Vi pratade om döden,vad dom gör med dom döda på sjukhuset,hur olyckor sker och lite andra sajer om döden. Jag tycker att det var jätteroligt men det tycker inte Elina och Therese. Efter begravninggrejen så hade jag kvt och iup. Då pratade vi om mobbning och döden. Då jag kom hem så berättade jag för mamma vad vi hade gjort på skolan och efter det så åt jag middag.Nu så ser jag på "The mentalist" på 3:an,det programet gillar jag!!

Nu så finns det ju vaccin mot svininfluensan. Jag ska ta den sprutan. Jag tycker att det är bra att man inte kan få sjukdomen men det jag inte tycker om är att man kan bli illamående,huvudvärk,öm,rodnad och feber. Men det f¨år man dras med om det händer en. Men jag ska ta vaccinet mot svininfluensan iallafall. Men nu så ska jag sova,.

Av Emilié Sehlstedt - 19 oktober 2009 21:25


Den här låten tycker jag är jättebra!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=XVI_7wZJM3k

Du borde lyssna på den.

Av Emilié Sehlstedt - 19 oktober 2009 17:24

    

Ja nu är det en ny vecka igen. Jag tycker att veckorna har gott så himla fort nu Tungan ute!!

Idag på skolan så har jag haft engelska,so och no Glad. På engelskan så läste vi en engelsk text och efter det så skulle man välja vilket stycke ur texten man ville överätta. Det var ganska roligt Glad! Vi fick engelska läxor också. Efter engelskan så hade vi en halvtimmes rast och då gick jag och Therese på toan. Då vi hade varit där så var vi på väg upp och då tog vi i nåt klettigt så vi gick tillbaka och tvättade händerna,och då såg jag att det läkte vatten ur Therese vattenkran så hon stängde av den och torkade av sig allt vatten hon fick på sig och efter det så sprang vi upp och knackade på lärarrummet Tyst. Så då sa vi till en av våra lärare Kristoffer så han sa till rektorn och vaktmästaren . På so:n så var vi i olika grupper och då vi skriva ner vad vi hade gjort om vi såg nån snattare i en affär och lite andra frågor om snatteri. Det var roligt Skrattande!! Sista ämnet jag hade var no. Då forskade vi om våra djur,jag forskar om surikat och idag blev jag klar med min forskning. Det var jätteroligt Skrattande!!! Då jag kom hem så fixade jag lite tvätt med dom andra i familjen. Efter det så åt vi middag. Nu så lyssnar jag på artisten Erik Hassle. Han är bra tycker jag Tungan ute. Imorgon på skolan så ska jag på nån slags begravningsgrej med klassen. Det ska bli roligt Flört.

Min bästis Elina var på sjukhuset idag och kollade om hon kunde ta bort gipset. Men hon ska ha det i 3 veckor till. Hon har haft gipset i 4 månader. Stackars Elina Rynkar på näsanGråter!!!!!!!! Jag tycker så himla synd om hon Gråter!!!!

Presentation


Välkommen till min blogg! :)

Jag heter Emilié och bor i Helgum.
Jag skriver om mitt liv,skolan,min familj, mina vänner och lite olika novell texter ibland :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards